Page 1 of 1

Germania vs restul lumii

Posted: Sun May 04, 2014 22:27
by mycroic3
Image

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Sun May 04, 2014 23:29
by SAAB
Bicicleta aia costa de doua sau trei ori cat masina, poate chiar si mai mult. Credeam ca dai ceva mai interesant ....

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 00:39
by paX
Suprafata mica de contact + forta aplicata pe directia de maxima rezistenta a rotii + masina facuta intentionat asa. Chiar ai vrea ca masina sa ti se faca asa, in caz ca lovesti ceva viu, sa nu-l lasi neviu. :)

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 02:00
by SAAB
Si in traducere paX ..... ? :)) Adica multi + ..... :)) m-ai pierdut ....
Zonele unde se produc cele mai multe tamponari sau acrosaje sunt colturile masinii. Tocmai de aceea colturile sunt intarite de obicei si doar daca sunt forte care se distribuie la momentul impactului pe restul structurii (cum sunt stalpi, lonjeroane) apar si deformari majore. Ca sa intelegi la ce ma refer, majoritatea dau cu colturile ba de un zid, ba o incadrare aiurea, ba e "corabia" prea lunga si mai zgariem putin un stalp sau un gard astfel ca proiectantii sunt obligatii sa introduca sub bara ( sau in bara) zone cu densitate variabila. Majoritatea prefera sa foloseasca un profil de tabla ambutisata la care adauga cu multe cleme niste structuri tip fagure peste care prind bara de plastic cu efect estetic. Ca sa ai rezultatul din poza trebuie ca acele structuri cu densitate variabila sa lipseasca cu desavarsire si sub bara de plastic facuta dintr-un plastic incredibil de moale (ptr ca in loc sa se crape/sparga complet el se muleaza pe roata cu pricina) sa nu existe nimic. Greu de crezut chiar si ptr chinezi. Am mers cu Hoover, CEO si GW si erau chiar rezistente. Cu Hooverul m-am si rasturnat ...
Zonele acelea sunt in general gandite sa absoarba energia impactului si/sau o trimita catre alte zone departe de habitaclu. Ori aici au absorbit-o ca prin minune fara sa se vada locurile unde energia s-a disipat in material.....
Deci ajungem la doua ipoteze:
1. Facatura, caz in care masina a intrat in ceva stalp si bicicleta doar e pusa pe acolo ....
2. E reala manevra, caz in care masina nu respecta catusi de putin regulile internationale si daca ai ceva rabdare poti face din ea un pejo 206 daca ai un elefant blajin in dotare. De altfel.... ar trebuii sa se gandeasca de doua ori inainte sa se urce inca o data in asa ceva ....
Oare am adormit toti cititorii forumisti? Ranjet.
Ala cu bicicleta nu o vinde? Adica nu vreau sa platesc comisioane de mercador sau okazii dar ii vreau bicicleta omului ... (smile - ca sa nu trezim somnorosii care citesc doar la semnele d-astea de ras/zambareli) Care ma ajuta? (acelasi smile - din aceleasi motive ...) merge si sa fie furata.... ma fac ca am cumparat-o de buna credinta si nu e bai...

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 09:25
by mycroic3
poza e pusa la sectiunea K-terinca, deci ma gandesc ca e facatura...tu ce zici saab? :>

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 10:17
by paX
Pare sa fie un Chevy Sail. Daca nu e facatura, nu-mi explic ce forta s-a opus masinii. Doar daca masina nu a venit cumva de sus. Au structuri de rezistenta masinile de calitate. Dar principiul este sa lasi masina sa absoarba socul, prin colapsul componentelor, iar o roata de bicicleta e chiar rezistenta pe directia spitelor.


Oricum, SAAB, multumim ca ne strici la toti distractia cu explicatiile tale serioase. Party pooper.

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 11:06
by Killaflo
Car bowling
car score 22
bicycle x

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 11:15
by SAAB
Nu man, toate trebuie sa aiba zone de absorbtie a energiei de impact. Altfel in caz de accident, plesnesc organele in tine instant. In orice accident nu este doar un singur impact ci sunt mai multe, in medie 3, mai exact:1. masina loveste zidul, 2. ocupantul loveste habitaclul/volan/airbag/alt scaun/alti ocupanti si 3. organele interne se lovesc de cutia toracica/craniana. Cea mai mare leziune este provocata si cel mai frecvent fatala de catre cea de-a treia. Dar pana sa ajungi la ea exista totusi multe restrictionari si modalitati de disipare a energiei de impact. Daca nu folosesti sistemele ajungi ca crapi ca aia in Smart la impactul cu stalpul de parcare (masina fiind foarte rigida si fara f multe zone de absorbtie, trimite cea mai mare parte a energiei catre habitaclul excesiv de rigid, care la randul lui, o trimite catre ocupant. E distractiv sa vezi cum iti rupi rinichii si ficatii ca dai intr-o bordura ....:))
Pana si Dacia 1100 si 1300 aveau zone de "impact" (acele bare din tabla si cu monturi de cauciuc ramforsat, intarite cu si mai mult cauciuc pe colturi).
Daca stam putin sa ne gandim (ca tot suntem la rubrica k-terinca) cam ce forta ar trebuii sa existe pentru ca acea masina sa fie penetrata de bicicleta. Adica ala de pe bicicleta are frane asa bune? :)) Bate Loganu la franare? Si nici nu se deformeaza deloc cadrul ala la asa impact?

Eu zic ca asta e manevra lui Micro ... Vrea sa faca firma de vanzari biciclete si asa isi face el reclama ...
O sa puna si un slogan "Cu bicla noastra treci prin trafic si masini ca prin branza".
Auzi la el, eu, party pooper .... tocmai eu..... :((

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 11:26
by mycroic3
saab, ies mai ieftin daca iti citesc numai emoticoanele si cam inteleg ce vrei sa zici =)))

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 11:33
by SAAB
Pentru tine am scris asta Dane:
"Ala cu bicicleta nu o vinde? Adica nu vreau sa platesc comisioane de mercador sau okazii dar ii vreau bicicleta omului ... (smile - ca sa nu trezim somnorosii care citesc doar la semnele d-astea de ras/zambareli) Care ma ajuta? (acelasi smile - din aceleasi motive ...) merge si sa fie furata.... ma fac ca am cumparat-o de buna credinta si nu e bai..." =))

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 11:43
by paX
Um... eu ma refer la cazul in care lovesti pe cineva sau ceva animal, nu ca te loveste pe tine stalpul, stand in masina. Siguranta unei masini nu merge doar in directia pasagerilor, ci si a pietonilor.

Anyway... n-am zis ca nu trebuie sa aiba, ci am zis ca unele au mai mult sau mai putin. Dacia, de te-a izbit nu mai razi. Sunt o gramada de masti, printre care si la masini pe care le-am condus care au pur si simplu plastic si rezistenta lui vine din forma curbata + lipsa de rigiditate, nu neaparat ca are ranforsare in spate (se foloseste principiul arcului). Plasticul respectiv e facut sa fie elastic ca sa nu ramana indoit la impacte mici si totusi sa absoarba socul la impacte mai mari (din nou, din perspectiva pietonului).

Poza arata un nou model de suport de bicicleta, care se incadreaza perfect in mediul orasenesc. Mi-a trebuit putin sa ma prind.

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 11:54
by Killaflo
Referitor la ceea ce zicea paX trebe sa fii preventiv sa ginesti ceea ce vrea pietonu sau alti participanti la trafic, adica sa fii atent la altii sa nu te loveasca, sa fii prudent.
Exemplu daca masina sta pe loc si din celalalt sens vina altu cu 60 km/hr impactu este de 60, iar daca si tu vi cu 60 si celalalt aceeasi viteza impactu este dublu
La dacia rezolvi totul cu o sarma , un ciocan.
P.S: Volvo cea mai buna masina ca siguranta .... dar si pret
In unele state poti lua amenda daca ai bara de protectie "agresiva"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 8LlwAU#t=2[/youtube]
Cartita asta


Ar trebui un topic nou cars crash testing blabla bla impact

Re: Germania vs restul lumii

Posted: Mon May 05, 2014 13:07
by SAAB
Ok, corect, dar nu prea, te inseli! :))
Calculul se face la fel pentru orice impact. Stelele de siguranta pentru pieton/ocupanti sunt diferite din punct de vedere al posibilelor vatamari suferite. Adica, in cazul pietonului faci capota mai usor deformabila pentru ca il zbori de pe picioare si va ateriza cu capul fie in parbriz fie pe capota, caz in care si habitaclul este supus anumitor forte si airbag-urile sunt utilizate chiar daca dai doar de o capra sau un caine pe sosea. In cazul animalelor mai mari (bovine, cabaline) calculele devin si mai drastice si apar eforturi pe structura specifice strivirii (plafon, stalpi, consola centrala). In cazul impactului cu alte corpuri rigidizezi partea frontala dar o faci la fel de usor deformabila pentru a trimite eforturile catre zona opusa a autovehicolului si realizezi pe cat posibil acea "celula de siguranta" confundata de cele mai multe ori cu habitaclul.
Daca te lovea o Dacie aveai sanse mari sa nu mori dar sa ramai infirm. Daca te loveste un auto cu sistem rigid de absorbtie ai sanse sa nu mai misti .... Masinile cu bare pe principiul "arcului" au fost de mult interzise in multe state (nu ele ca masini ci solutia adoptata de ele pentru rezolvarea problemelor de impact) tocmai pentru ca energia de impact ajunge nu in structura ci este redirectionata catre victima. Eu pot da exemplul SAAB-ului meu care are bara formata din 4 componente:
1 bara plastic dispusa pe intreaga latime a auto + ~ 5% din suprafata laterala frontala/posterioara compusa din zona centrala, zone laterale, zone tampon din cauciuc armat cu material plastic tip fagure si zona spuma elastica + prinderi si alte acareturi.
2. insertii material cauciuc armat cu fire otel pe intreaga captuseala a barilor
3. Armatura otel / profil ambutisat sectiune U pe 3 sectoare - central si doua simetrice pe colturi
4. Profil din tabla ambutisata sectiunel 0 montata prin sudura pe zona transversala unde este montat si intercoolerul,
Deci are ce sa absoarba socuri la greu :)) sper doar sa nu fie nevoie....
Dar astea sunt ok doar in impactul cu alte masini sau alte corpuri la nivelul botului masinii mele ca daca pui un pieton ala e pradat ...